Samcity Hoorn
Samcity is een City full of fun. Waar alles in teken staat van sport, spanning, uitdaging én gezelligheid voor alle leeftijden. Wij ontwikkelen het merk, website en activatie.
Samcity is volop in ontwikkeling. Ze heeft nieuwe activiteiten toegevoegd aan haar aanbod en dat vraagt om een nieuwe uitstraling. De website was relatief lastig bij te houden in de backend en er is een wildgroei aan informatie- en pagina’s ontstaan. Bovendien was duidelijk zichtbaar dat de website van Samcity steeds vaker mobiel bezocht wordt. Dat is belangrijk, want daar moet de website op worden ingesteld. De receptie werd regelmatig overstelpt met vragen, waarvan de antwoorden duidelijk op de website zouden moeten staan. En dan zou het óók nog fijn zijn als bezoekers hun tickets eenvoudig via de website kunnen kopen en dat dat naadloos communiceert met de administratie.
Samcity is een City full of fun. Hier staat alles in het teken van sport, spanning, uitdaging én gezelligheid voor alle leeftijden. Inspanning én ontspanning. In het indoor centrum kun je springen in het trampolinepark, boogschieten, ontsnappen uit de (VR-)escaperooms, lasergamen, jeu de boules spelen én racen op Racesquare. Dit kan veelal individueel, maar is vooral leuk met groepen. Er zijn arrangementen voor jong en oud. Bijtanken doe je in het gezellige restaurant.
Bij aanvang hebben we éérst de behoeften van de doelgroep inzichtelijk gemaakt met een gebruikersonderzoek. Op basis van de behoeften van de doelgroep hebben we de informatie-architectuur uitgewerkt. Vervolgens hebben we de nieuwe website ontworpen volgens de nieuwe huisstijl en hebben we ook de technische realisatie uitgevoerd. Hierbij hebben we gezorgd voor een koppeling met bookingssysteem Raxbooker. Tijdens en na het bouwen hebben we de indexering en ranking van zoekmachines behouden. Zo kan de klant doorbouwen op de basis die er al lag.
In een heel prettige samenwerking heeft het team van studio Tempel op uiterst professionele wijze meegedacht om onze website toekomstbestendig te maken. De website is aantrekkelijk, dynamisch en toegankelijk voor onze doelgroep.
Marjan Sturk - Samcity
We hebben de gebruikers van de website van Samcity betrokken bij de ontwikkeling van de vernieuwde website. Zo hebben we gebruikersinterviews afgenomen en een Usability onderzoek gedaan. Ook hebben we de klantreis op de website inzichtelijk gemaakt. Zo werden de behoeften van de bezoekers duidelijk en konden we direct met verschillende prototypes van de website testen of behoeften en website op elkaar aansloten. De bezoekers waren vooral op zoek naar het volgende:
Nieuwe tijden vragen om een nieuw design. Daarom is de website van Samcity helemaal opgefrist. Op basis van het gebruikersonderzoek hebben we de structuur van de website aangepast, zodat de informatievoorziening en klantreis zijn geoptimaliseerd. De compacte weergave zorgt voor meer gebruiksgemak én maakt de website optimaal te gebruiken door mobiele bezoekers (78% van de website bezoekers). Ook is de website nu meer gericht op uitgaanspubliek, dat makkelijker online tickets kan kopen en reserveren. Zo zorgen we samen voor een verhoging van online verkoop en reserveringen. Aan de achterkant is dit door de backoffice eenvoudiger te verwerken dankzij de naadloze koppeling met Rax Booker. Tot slot is de backend van de website zo ingericht dat deze makkelijker te bewerken is door de medewerkers van Samcity. Werkplezier is tenslotte ook onderdeel van de City full of fun!
Tijdens de implementatie van ons nieuwe boekingssysteem werden we heel goed begeleid. Er werd meegedacht in alle stappen. Dit heeft geleid tot een resultaat dat volledig naar wens is.
Marjan Sturk - Samcity